سیدحسینعلی محمّدی متکازینی

دانشجوی دوره ی دکتری زبان وادبیات فارسی

سیدحسینعلی محمّدی متکازینی

دانشجوی دوره ی دکتری زبان وادبیات فارسی

سیدحسینعلی محمّدی متکازینی

دبیرزبان و ادبیات فارسی دبیرستان های بهشهر ،
مدرس مراکز دانشگاهی و حوزوی
نه من ز بی عملی در جهان ملولم و بس
ملالت علما هم ز علم بی عمل است .

طبقه بندی موضوعی

تفاوت های جسمی و روحی زن و مرد

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۲۷ ب.ظ

پایان نامه
عنوان: تفاوت های جسمی و روحی زن و مرد
استاد راهنما :آقای سیّد حسینعلی محمّدی متکازینی
محقق :خدیجه یعقوبی کُرجایی

سال دفاع:1388


چکیده
این پژوهش با عنوان « تفاوت های جمسی و روحی زن و مرد» در پی دستیابی به شناخت تفاوت های جسمانی و روحانی میان زن و مرد و بررسی ویژگی های زنان و مردان و تأثیر این تفاوت های جسمی و روحی در عملکردهایشان می باشند.
برای رسیدن به این اهداف سه فصل را مطرح کردم، فصل اول، کلیات تحقیق می باشد که به بیان مسأله و تعریف آن پرداختم. ضرورت و اهمّیّت، اهداف، فواید، پیشینه ی موضوع، سؤالات و فرضیه ها، روش تحقیق، ساختار و محدوده ی تحقیق نیز بیان شده است و سپس مفاهیم و اصطلاحات کلیدی را تعریف نمودم و در آخر این فصل به بیان مشکلات و موانع پرداختم.
فصل دوم، با عنوان « زن و مرد در انسانیّت » مطرح شده است که از دو بخش تشکیل شده است، در بخش اول، به بیان دیدگاه متفکّران غربی در اداوار تاریخ نسبت به زنان پرداختم و سپس پاسخ اسلام به انحرافات فکری نسبت به انسانیّت زن را مطرح کردم و در بخش دوم، نظرات و گرایش های مختلف نسبت به زنان را بیان نمودم.
فصل سوم، به تفاوت های موجود بین زن و مرد پرداختم که از دو بخش تفاوت های جسمی و تفاوت های روحی تقسیم شده است. تفاوت های جسمی از قبیل تفاوت هایی در رشد جنین دختر و پسر و نیز ادامه ی این تفاوت ها بعد از متولّد شدن این دو و رشد عضلات زن و مرد از قبیل رشد استخوان ها، رشد مغز، قدرت و نیروی بدنی، نوع استعدادها و ... بیان شده است. همچنین خصوص تفاوت های روحی و روانی از قبیل نوع احساسات و عاطفه و وجود علایق موجود در زن و مرد، نحوه برخورد هر یک از این دو با مسایل عاطفی و احساسی و سایر مسایل بیان شده است.
در پایان، مشکلات و راه کارهایی ارائه شده است. و به بیان محدودیّت ها و مشکلات و موانع در پژوهش پرداختم و با توجّه به نتایجی که از این پژوهش حاصل شد می توان گفت زن و مرد دارای تفاوت های جسمی و روحی می باشد که هر کدام از این تغییرات لازمه ی ادامه ی حیات خود فرد، خانواده و جامعه می باشد و براساس تفاوت ها نیز مسئولیّت های متفاوتی به عهده ی زنان و مردان می باشد و وظیفه ای که در خور خصوصیّت جسمی و روحی آنان نباشد نمی توان از آنان انتظار داشت. برای دریافت کامل پایان نامه به کتابخانه مدرسه علمیه قدسیه خواهران بهشهر مراجعه شود.

۹۴/۰۳/۲۴
محمدی متکازینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی