سیدحسینعلی محمّدی متکازینی

دانشجوی دوره ی دکتری زبان وادبیات فارسی

سیدحسینعلی محمّدی متکازینی

دانشجوی دوره ی دکتری زبان وادبیات فارسی

سیدحسینعلی محمّدی متکازینی

دبیرزبان و ادبیات فارسی دبیرستان های بهشهر ،
مدرس مراکز دانشگاهی و حوزوی
نه من ز بی عملی در جهان ملولم و بس
ملالت علما هم ز علم بی عمل است .

طبقه بندی موضوعی

جهانی شدن مهدویت

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۹ ب.ظ

عنوان پایان نامه: جهانی شدن و مهدیوت

استاد راهنما: آقای سید حسینعلی محمدی متکازینی

استاد ارزیاب: ام لیلا عباسی

محقق: فاطمه بزرگزاده حسین آبادی

بهار 1387

چکیده: موضوع این تحقیق مهدویت و جهانی شدن است. جهانی شدن ازمهم ترین مسائل عصر حاضر می باشد و آثار و پیامدهای بسیاری را با خود به همراه دارد که بشر امروز را درگیر خود نموده است، به طوری که او خود را در میان جهانی پیشرفته و مدرن تنها حس نموده و جای خالی عدالت و معنویت در زندگییش موج می زند. این تحقیق دارای چهار فصل که فصل اول آن شامل کلیات تحقیق م باشد. در مقدمه این فصل سؤالی با این مضمون آمده است که آیا جهانی شدن بر پایه ی غربی می تواند برای عرصه های مختلف جهانی پاسخ گوی مناسبی باشد یا خیر؟ و حکومت جهانی حضرت مهدی(عچ) چگونه ریشه ی ظلم و بیداد را نابوده نموده و سراسر جهان پر از عدل و داد می نماید؟

فصل دوم که جهانی شدن نام دارد. به توضیح پیرامون این مقوله حساس عصر حاضر می پردازد و زوایای متفاوت آن را باز نموده و به طرح دیدگاه های متفاوت اندیشمندان جهانی در مورد جهانی شدن می پردازد. در فصل سوم که عنوانش جهانی شدن و اسلام است رابطه ی دین با مقوله ی جهانی شدن و ویژگی های یک دین مناسب با عصر حاضر بیان می گردد و در ادامه ی آن با استناد به عقل و آیات قرآن اثبات می شود که اسلام برترین و کامل ترین دین حاضر در جهان است که می تواند پاسخ گوی تمامی نیازها و خواسته های بشر امروز که در منجلاب از مادیات غوطه ور شده است باشد. فصل چهارم و آخر این پایان نامه، با عنوان مهدویت و جهانی شدن از منجی آسمانی که همه ی ادیان الاهی و حتی غیر الاهی بدان معتقدند. سخن می گوید. این منجی که دین مبین اسلام ایشان را حضرت مهدی عج و دوازدهمین امام شیعه معرفی می کند. پس از ظهور خویش حکومتی ایجاد خواهد نمود که سراسر آن پر از عدل و داد خواهد بود و تمامی ظالمان و فاسدان عالم در آن حکومت نابود خواهد شد. در انتهای این فصل با مقایسه ی بین جهانی شدن حاکمان امروز دنیا و حکومت جهانی حضرت مهدی عج به سؤالی که در فصل اول آمده است پاسخ داده می شود. به طور کلی در این تحقیق علاوه بر پرداختن به مسئله ی مهم جهانی امروز یعنی همان جهانی شدن و پیامدها و آثار مربوط به آن ، دنیای امروز را تشنه ی حکومتی می داند که هیچ ظلمی در آن نباشد، چرا که بشر امروز که در عصر ارتباطات و تکنولوژی زندگی می کند به تنها چیزی که شدیداً بدان نیازمند است جهانی پر از معنویت و عدالت است، که این ها نیز، جز در سایه ی سار حکومت مهدوی ایجاد نخواهند شد. و حال مسلمانان و کشورهای اسلامی در این دنیای مدرن و در حال جهانی شدن چه پایگاه و وظایفی دارد، در این تحقیق بدان پاسخ داده می شود.

این پایان نامه در کتابخانه مدرسه علمیه قدسیه خواهران بهشهر موجود می باشد

۹۴/۰۳/۲۴
محمدی متکازینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی